Idővonal: A vasút rövid története

Idővonal: A vasút rövid története
A vasút őse a 16. századi bányákba telepített fa nyompálya volt. A nyompályákon gördülő csilléket emberi erővel mozgatták...
9
0 1 001
Készítette: nektár
(~ 178 év) 65 283 nap
Idővonal kezdete
1803.
Megnyit az első közforgalmú lóvasút, a Surrey Iron Railway.
1 év
(~ 177 év) 64 918 nap
1 év
1804.
Trevithick első sikeres gőzmozdonya Pen-y-Darenből 16 kilométeres utat tesz meg.
(~ 22 év) 8 036 nap
(~ 156 év) 57 247 nap
(~ 21 év) 7 671 nap
1825.
Megnyílik az első gőzvontatású közforgalmú vasút, amelynek Robert Stephenson a főmérnöke.
(~ 26 év) 9 497 nap
(~ 152 év) 55 786 nap
(~4 év) 1 461 nap
1829.
Az első modern gőzmozdony, melyet Stephenson Rocket névre keresztel, 42 km/ó sebességgel száguld.
(~ 32 év) 11 812 nap
(~ 146 év) 53 471 nap
(~6,3 év) 2 315 nap
1835. május 5.
Megnyitják Brüsszel és Mechelen között az európai kontinens első közforgalmú vasútvonalát.
(~ 66 év) 24 236 nap
(~ 112 év) 41 047 nap
(~ 34 év) 12 424 nap
1869. május 10.
Elkészült az észak-amerikai transzkontinentális vasút, amely New Yorkot köti össze San Franciscoval.
(~ 95 év) 34 699 nap
(~ 83 év) 30 584 nap
(~ 28 év) 10 463 nap
1898.
A Ganz gyár első háromfázisú villamos vasútja üzemel a Genfi-tó mellett.
(~ 100 év) 36 717 nap
(~ 78 év) 28 566 nap
(~5,5 év) 2 018 nap
1903. július 13.
Megindul a menetrendszerinti forgalom Szentpétervár és Vlagyivosztok között a világ leghosszabb vasútvonalán a Transzszibériai vasútvonalon.
(~ 178 év) 65 283 nap
(~ 78 év) 28 566 nap
1981. szeptember 27.
Ekkor nyitják meg az első olyan nagysebességű (TGV) vonalat Párizs és Lyon között, ahol 200 km/ó felett van az átlagos utazósebesség.
Idővonal vége